Alla inlägg under juli 2008

Av Angelica - 23 juli 2008 22:34

kom precis hem ifrån trosa har varit på släktträff ungefär:). vi grillade satt och prata,alla drack ungefär.. Sex hundar va det där ute haha. Vi fick reda på att Ronja va dräktig också ,hon är parad med europas champion vinnare . Så snart blir det rottweiler bebisar., Jag vill ha en fast komme rinte ha tid,hade varit en annan sak om man va två som skulle bo tillsammans men nu e jag ensam så det blir mycket jobb. Tar en utav divas valpar sen istället..

Imorgon ska jag till barnmorskan kl 9 på morgonen är väl klar runt 10 tror jag å då ska jag följa med josse till sthlm hon skulle prova nå jobbkläder. Sen ska vi åka hem till mig och packa och baka bullar haha. På kvällen ska vi ut till axviken och bada osånt..myspys.Nu ska jag ta och bränna skivor till bilresan!:D..



Asso ärligt talat vet att jag tjatar men jag förstår verkligen hur man kan leva med sig själv på det sättet du gör?

Av Angelica - 22 juli 2008 20:40

 Mamman


Nu har du kommit till sista veckan i graviditetens andra tredjedel. Din mage är nu ganska framträdande, men storleken beror också på din kroppsbyggnad, längd, vikt samt om du fött barn tidigare. Ytterligare en faktor som spelar in är mängden fostervatten. Mammans vikt ökar och den kommer att göra så fram till graviditetsvecka 36. Det kan vara dags att handla saker till barnet, eftersom det förmodligen ganska snart blir besvärligt att gå och handla.


 Bebisen



Barnet är nu ca 24 cm långt från huvud till stjärt och vikten är runt 1kg. Huden är mycket skrynklig men skyddas och får näring av ett lager vernix/fosterfett. Under huden lagras alltmer fett och fostret börjar bli knubbigt. I den här fasen suger barnet ofta på tummen och det stärker musklerna i kinder och käke. Kanske kan det även ha en tröstande funktion. Smaklökarna på tungan och insidan av kinderna är nu fullt utvecklade. Barnets avancerade hjärnfunktioner utvecklas och blir alltmer sofistikerade.



Runt denna vecka börjar ögonen öppnas och näthinnorna bildas. Nu uppfattar ditt barn ljusskiftningar och studier visar att om man lyser med en ficklampa på mammas mage, så rör sig barnet mot - eller bort från - ljusskenet. De första synintrycken utanförlivmodern delas för barnet in i ljus och mörker - det är därför många leksaker avsedda för spädbarn är svartvita. Ögonfransarna är fullt utväxta för att skydda ögonen eget födseln.



Jag


Aj nu känner jag av min graviditet , Känns som att jag gått och bärt omkring en kamel på ryggen i flera dagar. Ska kolla med Bm på torsdag om man kan göra något åt det . och sen i två dagar har jag mått lite smått illa men vet inte om det beror på att jag ätit konstigt eller om det e lilla tjejen som spökar inne i magen. OCh just nu mår jag bättre psykiskt än vad jag gjort under hela graviditeten, tror det kan va för att nu är jag inne i sista delen av graviditeten och all oro börjar släppa lite lätt.Men det måste ha lite med att gustaf finns lite mer här för varje dag som går. Men som vanligt dyker ju nya problem upp, men försöker att bara tänka på mig och min bebies.. Läängtar efter dig min lilla plutt. Snart är du är får vänta i tre månader till:).men tiden bara springer iväg så det är inte så lång tid kvar..

Ska till ullared på fredag och köpa alla saker till dig också, hela min lön ska gå åt det:). men jag spenderar det mer än gärna på dig ,allt för dig.:)

Näe nu får det räcka är trött på att skriva nu.. är så himla trött va nyss ute i Axviken och gick promenad och bada mm...




  •  Första dagen for din senaste mens var 22-Jan-2008
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Oct-2008
  •  Du är gravid i vecka 26+0
  •  Bebisen väger c:a 1000 G (1Kg) 
  •  Bebisen är c:a 36 cm. *
  •  Du har klarat av 65% av graviditeten.
  •  Du har 97 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 22-Jan-2008 till 21-Apr-2008
  •  Din andra trimester varar från 22-Apr-2008 till 20-Jul-2008
  •  Din tredje trimester varar från 21-Jul-2008 till 28-Oct-2008
  • Av Angelica - 22 juli 2008 14:41

    Grattis Sofia som fått ett jobb..:)hihi  e så glad för din skull:)..

     HAHAHA pratar med henne i telefonen,hon har panik hon sitter fast på tåget , hon låter ungefär så här!!" Jag e mobbad,hjääääälp släääppp ut mig, haha" Ehm jag har gått på fel tåg hur öppnar man dörrarna hörde jag att hon sa till någon Hahaha hon kan ju knappt andas skrattar så mycket.." STOLPSKOTT!!!!!!!!

    Idag ska vi ut till Axviken oc  äta middag med min moster och dom:).Kassler meed ris oc annanas mums:).E jätte hungrig ..

    Undra om man ska bada lite. Men men nu ska jag nog åka..

    :)

    Av Angelica - 21 juli 2008 12:20

    Vaknade precis, åt chocco pops. Jummii.. fy fan va mitt rum ser ut måste ta tag i de innan vi åker.. Men kommer fan vara upptagen hela veckan nu...

    ÅÅhhhhhhh har sån växt värk i hela magen som stramar sig upp i ryggen, aj aj aj.. Nu ska jag kolla vem som skriit till mig på bdb:)

    Av Angelica - 21 juli 2008 00:25

    idag åkte vi ut till Åkerstycke bruk och va där nästan hela dagen, satt och prata spöken och lekte med vovvarna, planerade våran resa vi gör på fredag . På vägen hem sen så fungerade inte radion så jag stoppade i grease skivan haha, mamma och jag satt och sjöng som faaan hela vägen hem. Lilla plutten va så himmla trött när hon kom hem, nu ligger hon här bredvid mig och snussar. hon snarkar fast inte groteskt mkt utan det låter bara gulligt, börjar nästan skratta  för mig sjäv när jag hör det:)...

    Imorgon ska vi åka till Axviken och vara där hela dagen, sen på onsdag ska vi till Trosa på grillfest..naaaajs. och på Fredag åker vi ...wiiieee.längtar som fan..

    Av Angelica - 19 juli 2008 20:49

    Hela dagen verkligen hela dagen har jag städat ..:O. sen beställde vi hem pizza och nu ska vi åka och köpa godis för vi har hyrt film till ikväll,myspys. roligt att du är här också:).Det ska bli så myyyssiiiigt:D...

    Av Angelica - 19 juli 2008 00:14

    Gud va skönt det är att vara ute och gå. har gått hela dagen . Först åkte jag med mamma och dom till västergård , så gick jag och diva hem , träffade illis på vägen så vi små pratade en stund. Sen gick jag till min faster och pratade lite strunt , hon hade köpt massa bebies kläder till mig som jag fick:).sååå söta.. Sen när vi va på väg hem träffade diva sin kompis böna en hund som bor i huset ovanför oss. så dom lekte lite och jag pratade lite med tanten,hon är så himmla trevlg. meeen hade lite brådis in va tvungen att tömma blåsan haha, så de blev ingen lång prat stund.  Imorgon ska jag hem till min faster igen vi ska städa ur hela hennes rum.:)det ska fan bli roligt ni kan inte ana hur mkt kläder o grejer hon har , man kan bokstavligt talat inte komma in genom dörren.Så det ska bli jätte roligt.  Men men tänktelägga mig och glo en rulle nu .nattinatti allihopa:)

    Av Angelica - 18 juli 2008 11:45

    Idag fyller mormor 76 år=) GRATTIS. kom precis ut ur duschen så fanns det inga handdukar.Arg irriterande fy va jag hatar att komma ur duschen och frysa..Igår när vi satt hemma hos farmor så började det göra jätte ont i tungan . så räckte jag ut den så mamma fick titta då hade hela kulan åkt in i tungan.Jag fick panik såklart å stod o skrek med tungan utsträckt . och mamma som då e sjuksköterska:P TRÖCK genom den tillbaka på sin rätta plats. så drog jag in tungan för att ta ut piercingen för gott. Men så hände samma sak igen så fick genomgå samma smärta igen. Men nu fan är den borta för alltid,kommer aldrig våga sätta i den igen. (kommer säkert göra det men):P jaja nu ska jag gå å sminka mig och fixa håret litegrann så man kan åka när pappa kommer:)

    Ovido - Quiz & Flashcards