Alla inlägg under mars 2011

Av Angelica - 27 mars 2011 10:25

Vi ska alldeles strax åka till mamma för att lämna izabelle. hon ska vara där och leka en stund medans jag och josse åker på barnbasar. Ska se om jag kan hitta ett babygym och en babysitter , det är väl det som saknas i princip. Kanske har tur att hittar en mjuklift till vagnen också men det är väl inte så troligtl..(håll tummarna)


Idag ska vi äta Wook,  sen tänkte jag att vi kunde ha en liten efterätt idag ,men får se hur det blir med det=)..



Av Angelica - 25 mars 2011 19:17

Har varit överallt idag känns det som, först åkte jag och izabelle ner på stan och köpte present till mamma och lite kläder till izabelle.. Sen vidare till Ikea..

Köpte bord och stolar till henne, och massa bra att ha grejer såklart..:) de går väl inte att undgå när man är där?iallafall inte om man är tjej..


Ska måla bordet ,stolarna och en till dvd hylla till izabelles rum. får ta det efter helgen efterssom det är visningar stup i kvarten nu .. sen har vi två stycken små trä pallar som jag tänkte måla vita och ha ute på altanen med blommor..:) Fiiiiint blir de.



Nu ska jag putsa fönster,duscha och tvätta glasdörrarna .

Izabelle ha total ´slocknat i soffan, vägrar vakna ,hon kommer aldrig somna inatt..

Av Angelica - 25 mars 2011 08:45

Imorse vaknade jag och izabelle av att tobbe gick till jobbet kl 7 , och det va såååå soligt ute.=).. nu ska vi klä på oss kläderna och göra oss iordning för att gå ner på stan en stund, mamma fyller år den 29 mars. Men ska ha "kalas" på lördag.


Mamma slutar kl 2 idag och då ska vi åka till ikea, får se om man hittar något spännande=)..



Av Angelica - 23 mars 2011 10:05

godmorgon.


Vecka 28 nu då. Det börjar bli riktigt tungt alltså. ont i ryggen och höfterna..

Men annars är allt jätte bra=)


Idag ska vi ner på stan och lämna nyckeln till mäklaren så hon kommer in på lördag, tobbe bokade en tid hos optikern kl ett också , så vi tar det i samma veva..


Just nu sitter vi och kollar lite på vad vi ska göra i sommare, funderar på skara sommarland.  izabelle är helt till sig när hon ser alla kanor och vátten på bilderna. haha.


Blir ingen stor resa i sommar efterssom vi köpt huset så det är ju förstårligt..:)

Men något måste vi göra. Något tips på vad man kan göra med två småttingar. lillkillen kommer ju vara en månad ungefär. Så jag kommer väl inte ha speciellt kul haha..

Vad ska ni göra i sommar??

Av Angelica - 18 mars 2011 09:41

Vaknade nyss så mysigt av att izabelle fråga mig "mamma ska vi gå upp och äta frukost nu". :) Och hon är alltid så mysig på morgonen, helt utvilad och gosig..

Hon slet av sig sin blöja och skulle kissa på pottan :D Jag blir så stoolt min lilla tjej..


Bebisen sparkar och är glad, men jag har ont ont ont.. I höfterna och ryggen. Känner mig som 100.. Kan inte sova på nätterna och inte heller ligga för länge på sidorna . Nu är det Baaara 13 veckor kvar haha. Jag undrar hur det ska gå att spika in en flytt mitt i allt.. ska bli sjukt spännande.. Hoppas vi får flytta in lite tidigare.


Nu är det bäst att hon får sin frukost innan hon har tagit ut varenda grej ut i vardagsrummet från sitt rum..



Av Angelica - 17 mars 2011 15:19

Köttfärs och potatismos är inslängd i ugnen..;).

Izabelle och jag är jätte hungriga.

har packat ner lite i kartonger, så vi blir av med allt inan visningen.när fotograferingen va så proppade vi bara in allt i klädkammaren haha..

Men nu måste man ju kunna öppna luckor och skåp och då vill vi inte att det strömmar ur grejer haha..



Alltså jag är så lycklig just nu. Längtar så jag spricker till Juni nu!=*)

HUS

Av Angelica - 16 mars 2011 21:59

Japp , nu äger vi hus..

Vuxenpoäng till oss.:)

Jag är 2 barnsmamma, husägare, körkort,förlovad och är 21 år!!! det e inte illa pinkat...

Känns det rätt så gör det.:)


Kommer bli så mysigt i sommar, pyssla med huset och så komemr bebiesen.

Längtar helt enkelt...



:)SÅ GLAAAD

Av Angelica - 12 mars 2011 17:30

Vi har äntligen hittat vårat hus.!=) Äntligen... På måndag slänger vi ut våran lägenhet och hoppas på det bästa..

dom som bor i huset nu har ingen brottom heller så att vi får komma överns om inflyttningsdatum...

Ovido - Quiz & Flashcards