Alla inlägg under juni 2008

Av Angelica - 30 juni 2008 15:55

Mamma och jag åkte vid ungefär kvart i elva , först skulle jag åka till hovsjö för att lämna lite prover på vårdcentralen så det var gjort. Då började det att SPÖREGNA!! inte lite utan verkligen spöregn, iallafall så gjorde jag det lite snabbt och smidigt, drog vidare ner på stan och mötte Becca inne på Luna vi följde med mamma upp på försäkringskassan hon skulle lämna in några pappren. Men vi drog nästan lika snabbt för Becca hade bråttom ,på vägen ner i rulltrappan så träffade vi på Sofia, shit såg henne inte ens haha  så pratade vi lite med henne och hennes syster,men knallade vidare  efter ett tag mot Kappahl :)Där hittade vi ett par gråa små mjukis byxor , och två bodys till bebben:). Sen for det av till hm där vi hittade ännu mer:P Fick en stickad tröja utav Becca som jag kollat på ganska länge nu. TACK FÖR PRESENTERNA:D  Mamma och Carola kom in på Hm  när vi skulle betala så vi gick vidare till Lindex där jag köpte mer bebies kläder och sen lite smink.:). SEN blev vi lite sugna på choklad tårta haha, såCarola bjöd med mig och mamma hem till henne för att äta det:D. MUMS det var super gott,kom precis där ifrån nu så försöker kolla om någon vill följa med på bio vill se sex and the city och What happens in vegas:D  Men men ska ta och städa upp lite i mitt rum har så mkt kläder överallt kommer knappt fram:P

Av Angelica - 30 juni 2008 10:43

Sitter och väntar på mamma som är lite trög, :) Ska möta Becca och Carola nere på stan också. Vi ska handla lite bebies kläder, fick i present utav Becca att få handla bebies kläder med henne,hehe..jätte gulligt,ska bli skit kul..:D..OJ nu är hon helt plötsligt klar men inte jag haha, måste borsta tänderna skriver mer sen.

Av Angelica - 29 juni 2008 22:50

Igår jobbade jag exakt hela dagen och idag har jag bara legat hemma och slöat ,har varit helt slut,. Man märker verkligen vilken skillnad det är att vara gravid och jobba en hel dag. ävern fast magen inte är så stor så är det ansträngande faktiskt.


NU TYCKER JAG ATT VISSA KAN BÖRJA ACCEPTERA DET HÄR!!!! det kommer hända vad ni än tycker och tänker så det är bara att försöka se det possitivt istället för att gå runt och vara sur....

Av Angelica - 27 juni 2008 22:35


                                                 MAMMAN

Din mage blir större och desto mer påverkar den din matsmältning. Vissa kvinnor kan dras med förstoppningsproblem eller halsbränna. Halsbränna kan du själv försöka lindra genom att äta många små mellanmål istället för färre rejäla måltider. Ta gärna en lätt promenad efter maten för att hjälpa matsmältningen på traven. Nu går det att känna (palpera) barnets olika delar genom bukväggen. Det kan smärta i sidan av magen, det är livmodersmuskeln som töjer sig. Smärtan bör försvinna efter vila. Nu brukar sammandragningarna (förvärkarna) bli påtagliga. De tar tag om barnet och masserar det.

Ditt barn är ca 20cm långt mellan huvud och stjärt och vikten omkring 600g. För varje dag som går ser kroppen mer proportionerlig ut. Barnet börjar se ut som en fullgången bebis, men fortfarande kan man urskilja skelett och organ genom huden.
                                                 BARNET
Innerörats ben har hårdnat och då hörseln blivit skarpare kan barnet särskilja olika ljud, såväl inifrån som utanför din kropp. Tänk dig hur bullrig din kropp är. Magen bubblar, hjärtat bankar och blodet forsar. Ditt barn kommer att känna igen din röst på tonläge och rytm när det föds. Prata gärna med det så mycket du kan redan nu. Då forskning visat att barnet i magen lättare uppfattar djupa manliga röster än höga kvinnliga, är det lika viktigt att pappan pratar mycket med det ofödda barnet. Det kan mycket väl hända att du får en spark till svar och du stimulerar även nervsystemets utveckling.

                                                 JAG

Jag mår fortfarande helt otroligt nog hur bra som helst, förutom att jag har en sån jävla halsbränna hela tiden. Och är väldigt trött , börjar bli jobbigt och varmt.. Men man ska inte klaga:). Var hos barnmorskan i tisdags,mamma följde med mig. och allt såg fortfarande bra ut,förutom att min kropp stött ifrån sig vaccinationen. Och mitt blodvärde har gått upp jätte mycket så det var jätte bra, ifrån 108 till 127 så det är bra fast äter fortfarande järn tabletterna så sliper jag det senare i graviditeten:). Mamma höll på att börja gråta när hon hörde hjärtljudet ifrån lilla oärlan , det är helt otroligt kan verkligen inte förstå att det här händer mig.:D. jag e verkligen glad. Barnvagnen kommer mellan mån-tors:D så då lägger jag upp massa bilder på det.. Det är skrämmande hur snabbt tiden går, det är SJUKT. nyss fick jag reda på det här och var i vecka 12 , det var 11 veckor sen.:S Hur fan kan det vara möjligt att tiden bara springer iväg sådär. Så nu har det gått ca 5 ½ månad bara 3 kvar i princip, och jag har inte ens fattat att jag är gravid. Har börjat lite smått att köpa saker , vill inte springa runt och stressa sista tiden, då vill jag kunna ligga hemma och längta:). Allt ser bra ut än så länge iaf:). Inte lång tid kvar tills jag får träffa dig...

Av Angelica - 27 juni 2008 22:31

Aaaaaaaaaaaaa fan va irriterande, har världens halsbränna får det hela tiden. Jag måste verkligen ner och köpa tabletter mot det. Känns som att jag har halva apoteket hemma just nu.:P. just nu ligger jag här i min säng och är verkligen helt död, Har varit barnvakt idag ,jobbigt haha. två stycken som skriker och gapar. å så är eztelle i trotsåldern också , riktigt jobbig faktiskt. Men det gick bra en stund iaf . Vi åkte hem till Benny och Carola sen dom har fest imorgon så dom jobbade ute i trädgården med party tält å så:P. Jag och mamma satt och åt bullar haha. ångrar det nu för har sån jävla halsbränna. Men men ska ta och ringa Gustaf nu och prata lite strunt:)..Hans syster ska gifta sig imorgon, hon lär ju vara bra nervös:).skulle jag varit iaf.

Av Angelica - 27 juni 2008 17:42

Idag började jag jobba kl 06.00 och slutade vid tre, det var ganska jobbigt var själv ute på svenska wolksvagen. Nu är jag hemma och sitter barnvakt åt mina små kusiner Eztelle och Mire.Hon sitter och äter en gurksa i min säng haha, Mire ligger och skriker han saknar pappa.:/  jag måste gå och trösta lillegubben:).

Av Angelica - 26 juni 2008 22:57

Min faster ringde mig runt 4 och ville att jag skulle komma ner på stan med henne och äta :). Så var lite snäll och gjorde det , vi gick till något ställe som heter Babylon  eller något, hehe åt fläskkarre spett med pommes det var ganska gott:). Satt där till kl halv nio haha, sen tog vi en tripp hem till mig och nu sitter vi fortfarande här och pratar. ganska trevligt fast ska upp och jobba kl 6 imorgon. Blä jobbigt. jag vill inte. Ska jobba på Lördag också. Är riktigt trött faktiskt ska nog gå och lägga mig och sova nu, God natt!.

Av Angelica - 26 juni 2008 15:32

Vaknade vid halv elva , satt i bilen vid elva och var på väg ut mot Bastmora för att hämta min lillebror han har varit och campat. Vi köpte med oss frukost hem och musade i oss massa ostfrallor och youghurt ,gott.. Sen fick jag hem papper om att jag måste skriva in mig på arbetsförmedligen så jag gjorde det. Det tog as lång tid för han var ganska seg men det gick bra iaf. Fick intyg på att jag är in skriven och ska på en kurs den 11 augusti,roligt eller inte. han va det första som märkte att jag va gravid utan att jag sagt något:Ddå blev jag glad haha. Så nu börjar det verkligen synas. otålig verkar hon vara iaf,stod där i ca 40 minuter och kommer knappt ihåg hälften av vad han sa efterssom lill pinglan låg och sparka mig hela tiden:P. Men men Nu ska jag promenixa til shell macken och köpa mig en fanta och en glass..

Presentation


Mamma Älskar Dig.

Angelica

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards