Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Angelica - 11 juli 2008 18:25

Snart kommer Pierre och hämtar mig,vi ska på fest hemma hos ´Kenny.:)ska bli roligt, Sitter och sminkar mig nu, ska snart slänga i lite mousse i håret också.. Sofia ska vara nykter idag sa hon,haha vi får se hur länge hon klarar det:). Jag tycker det fan e roligare att gå på fest nykter :). Känner mig så himmla duktig faktisk slutat röka och dricka, hade inge val iofs.Men ändå Jag lyckades,finns ju vissa som fortfarande röker under sin graviditet ,tycker det är helt sjukt.Det är inte en själv man på verkar längre, ett litet oskyldigt barn som får in alla äckliga rök moln rakt in i lungorna som knappt kan andas vanlig luft:O. Näe fy på er.! Iaf ska bli roligt ikväll. Men jag får ju inte på mig nå jävla kläder haha, så får väl komma i tights som vanligt,måste verkligen åka och köp mamma kläder i think!.eller gå in på vuxen avdelningen och köpa någon strl större,hehe e ju ganska liten annars så.!Jaja nu ska jag fortsätta me sminkingen.  -Ha en rolig kväll allihopa!:)

Av Angelica - 11 juli 2008 15:26

Åhhhhhhhhh skrev ett jätte långt innlägg nyss men råkade ta bort allt.! SUCK...


det är väl bara att börja skriva om på nått då. Vaknade vid elva,gick upp och knäppte på datorn för att kolla mejlen om lägenhet,TOMT. usch va tråkigt. Sen började jag prata lite med pierre,fan tycker synd om dig gubben, det är inte lätt .vi får trösta varandra . Förstår inte hur man kan vara så elak mot en annan människa ALLA HAR KÄNSLOR .  Sen mitt i allt ringer min chef och sa att hon är hemma hos mig om två minuter, GAH va:Phaha va bara att hoppa upp ur sängen borsta tänderna och slänga på sig kläder typ. det första jag tänkte va meh jag skulle väl inte jobba idag, men så kom hon och hade med sig en fiin fiiin jacka till mig:D. hehe, en jobbar jacka som det står alla tiders matlagare på:). TACK.. Så kom hon in en stund och titta på barnvagnen och hennesdotter lekte lite med diva. Hon ycker jag har blivit fet så hon sa jag tog en strl M till dig efterssom du bara blir fetare och fetare.förstårligt för jag kunde knappt ha den hahaa, men men kommer väl förhoppningsvis kunna ha den om några månader igen:). Och nu  håller jag och mamma på och lagar mat sen ska vi baka, för det ska vara kalas här imorgon:).


Jag vet faktiskt inte om jag är stark nog att klara det här ensam, så himmla tragiskt att du inte ens försöker. Men jag ska vara stark inte för min skulle utan för vårat barns skull!


Av Angelica - 11 juli 2008 12:18


Bebisen

Din bebis är nu drygt 22 cm från huvud till stjärt och väger omkring 680 gram. Tänk dock på att foster växer olika fort från omkring den 20:e veckan så om din bebis skulle avvika lite från det genomsnittliga så är det i sig ingen anledning till oro.

Om bebisen av någon anledning skulle behöva förlösas nu så skulle det ändå ha en god chans att överleva utanför livmodern, tack vare en enorm utveckling inom neonatalvården. Respiratorer, monitorer och mediciner kan hjälpa en ännu omogna kroppen att klara sig utanför livmoderns trygga värld. Bebisen skulle behöva stanna några månader på sjukhuset eftersom den ännu är mycket mottaglig för infektioner och andra komplikationer.

imageMan kan nu höra bebisens hjärta med en dopplermonitor eller ett steoskop, och din partner kan kanske till och med höra det genom att lägga örat på rätt ställe mot magen.

Bebisen kan nu göra mer saker med sina händer, som till exempel knyta dem till nävar och ta tag i och hålla sina fötter. Det är också nu som den börjar föredra höger eller vänster hand.

Bebisen sover och är vaken efter en viss rytm under dygnet, något som du också förmodligen märker av.

Mamman

Din livmoder har vuxit ordenligt senaste veckan och är nu ungefär stor som en fotboll. Översta delen av livmodern befinner sig nu ungefär mitt emellan naveln och bröstbenets nedersta del.

Vissa kvinnor upplever flest fosterrörelser när de vilar.


Jag

Mår helt perfekt,halsbrännan har börjat lägga sig också. Nu känner jag verkligen dig hela tiden,så underbart. Helt sjukt hur snabbt tiden går, längtar längtar längtar. Har börjat få ont i hela kroppen när jag går långt eller sitter ner för länge.:P. Undra hur de ska gå när jag och mamma ska till ullared, mitt temprament är inte de bästa heller,fast har alltid varit väldigt på min vakt, men nu är det helt sjukt, minsta lilla och jag hugger till,kan bli så förbannad över små saker, skällde ut en kärring som trängde sig i kön på maxi häromdan också,oj oj oj va mamma skämdes. Det kallas KÖ för att folk står och väntar på sin egen tur. Usch bli bara arg av att prata om det, haha. Den här veckan känns de som att jag bara varit agressiv hela tiden , men man har ju sina anledningar. kort fattat,mitt temprament är inte på topp just nu iaf!.



Första dagen for din senaste mens var 22-Jan-2008

 Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Oct-2008

 Du är gravid i vecka 24+3 

 Du har klarat av 61% av graviditeten.

Du har 108 dagar till förlossningen.

 Din första trimester varar från 22-Jan-2008 till 21-Apr-2008

 Din andra trimester varar från 22-Apr-2008 till 20-Jul-2008

 Din tredje trimester varar från 21-Jul-2008 till 28-Oct-2008


Ovido - Quiz & Flashcards