Alla inlägg under april 2009

Av Angelica - 22 april 2009 20:55

 stavas det så?. 

Jaa som ni kanske läste i förra inlägget så har izabelle fått vattkoppor. o hon är jätte grinig, men ingen feber.


sitter o kollar på X-effect på mtv, herregud haha, vilket program jag hade slagit ihjäl båda två om jag blivit tvungen o va med där, bokstavligt talat. sjukt program.


Idag var bvc tanten här o kollade lite på izabelle o gav mig två salvor som jag ska ha till henne för hennes eksem hon fått. om det inte har gått bort på en vecka så ska hon få göra pricktest, för o kolla om hon e alergisk mot katt eller hund. hoppas hoppas hoppas verkligen inte hon är det, för vi ska para diva nu o jag vill ju ha en liten kompis till izabelle.men det är klart jag inte tar någon om hon skulle vara alergisk .

jag ska ta o städa lite  , man får ju passa på när lillen sover hehe. 

Av Angelica - 21 april 2009 10:14

juste jag glömde skriva att izabelle har fått vattkoppor:D  skönt slipper vi det i somma.)r

Av Angelica - 21 april 2009 09:26

Igår så åkte jag med natta ,hennes två små syskon vendela o linnea ,sini  o alicia till torekällberget:). jätte kul  dom har fått massa små killingar o kaninbebisar..underbart söta va dom. Sen gick vi till badparken o lekte med barnen o hade picknick med mackor, köttbullar kex o massor mer. sådär satt vi i vårsolen o myste med dom små. satt där ganska länge, izabelle provade på o gunga o sitta på bänken,.:) har tagi jätte mycket kort som jag lägger ut på bilddagboken strax om ni vill kika:)


Sen tog vi en promenix ner mot stan, jag skulle till försäkringskassan o lämna lite papper. o sini skulle köpa mat till alicia. Sen gick vi mot donken o åt o efter det rörde jag o sini oss ner mot centralen, där träffade jag sarah o ida quick. stod o pratade med dom i typ en timme . åkte till mamma för vi skulle åka o handla jag o pappa. köpte allting till izabelle så man har för hela månaden, så nu har jag typ sådär 20 barnmatsburkar , fruktgröt, 3 paket blöjor.men vad tycker ni ska jag ta o lägga in bilderna nu istället.det tycker jag iallafall:)

Av Angelica - 16 april 2009 22:01

idag fick jag mig ett redigt bad,  hur härligt som helst, smörjde in mig med body scrub och min härliga lacoste bodylotion som jag fick av becca i födelsedagspresten om jag inte minns fel:).

sen har vi varit en sväng på gården o hälsat på , de va jätte roligt tony sarja o habbeb va där vi hade skit kul. habbeb blev förälskad i min pärla till dotter.:P han kunde int elåta bli henne:D

o nu så är vi hemma o jag ligger o kollar på en program om små 10 åriga tjejer som tränar för o gå ner i vikt fast dom är pinnsmala, sjukt fasiken.


Men jag hade faktiskt tänkt att sova lite nu börjar bli jätte trött. go natt på er

Av Angelica - 15 april 2009 23:02

nu senare på kvällen så kom natta förbi mig en sväng o satt o prata o busade med lilla sjuka izabelle, feber har hon:( hon fick lite alvedon o nu sover hon så sött.

Natta hade med sig izablles filt hon glömde hemma hos henne igår. oooooooo en present till mig också:D. en jätte fin korg med massa badsaker som luktar underbart äpple.så fräscht. Tack så jätte mycket, jag blev riktigt glad. uppskattat till 100000.

O grejen är det att natta ska ut o gå en sväng med bellisen imorgon så jag får ta det lite lugnt i badet imorgon , tända lite ljus o bara vara för mig själv utan o stress duscha som man annars får göra:)

Ska lägga upp en bild på bilddagboken sen, så ni får se hur vackert hon har gjort det:P.


Vet ni vad på måndag ska vi till torekällberget o titta på alla djuren, såg att dom har fått sin första kull med killingar också:D. undrar hur izabelle kommer reagera på djuren där, hon blir galen när hon ser diva o ricks katt så då lär hon ju vilja flyga ur vagnen när hon ser alla djuren där:D.

Jag har fåt mig en riktig djurälskare. Elller?

är det bara så att hon vill slita av dom pälsen kanske haha, vem vet.

Det är iallafall det hon är ute efter när hons er diva, rycka henne i öronen är det bästa hon vet.


Men men nu ska jag lägga mig o längta tills morgondagen. glöm inte o titta lite längre ner har faktiskt skrivit en graviditets litsta om förlossningen o så:). lite roligt sådär.

gonatt på er:)

Av Angelica - 15 april 2009 22:50

Gravditeten:

Vilka var dina favoritkläder? :
Tihts med en lång tröja:).
Vad var din/dina favoriträtter? :citron på allt, tillochmed potatismosVad var dina/din favoritdryck? : vanligt vattenVad tyckte du inte om? : nä det tror jag inte.Var det någon favoriträtt som ändrades? :  jaa citron på potatismos dårå:P
Vad var du mest sugen på? : kladdkaka och bullar
Hade du halsbränna? : hela tiden från vecka 20
Hade du foglossning? : jaa framåt slutet men inte alls mycket
Hade du sammandragningar? : jaa, väldigt mycket faktiskt, men ingenting som gjorde ont.
Mådde du illa? : ingenting alls, men sen vet jag ju inte om jag gjorde det men inte tänkte på det innan jag fick reda på att jag va gravid.
Vilken sovställning var bäst? :
 På sidan.
När var din BF dag? : 28 oktober 2008
Gick du över tiden? : Nej, hon kom 2 dagar tidigare än BF! <3
Hur mycket gick du upp i vikt? :  9 kg sammanlagt i think:)
Hade du mycket vätska i kroppen? : nää ingenting, bara en rund kula på magen o lite störa meloner=)
Hur var ditt psyke? : suveränt.
Gnällde/klagade du? : Jaa, framåt slutet blev det lite jobbigt att inte kunna ha jeans, vilket va mitt favorit plagg då, men tights funkade suveränt det med.
Vad trodde du det var för kön? : Jag trodde pojke men det skiftade
Visste du vad det var för kön? : Ja. fast de va ju inte 100
Hur låg ditt SF mått? : Ingen koll på det alls
Var du rädd för något? : Aaa livrädd över att något skulle gå snett under förlossningen så att jag inte skulle kunna föda normalt , o sen att (känns tillochmed hemskt o säga det)men om bebies skulle vara dö fött 
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : som den va, fast att gustaf va med hade ju varit ett plus i kanten
Hur ser du på graviditeten idag? : Underbart, är så himla avundsjuk på alla som går med sina vackra magar, fast jag är glad att hon är här nu, o det dröjer ett tag till nästa hoppas jag:)

Förlossningen
När började din förlossning? : Kl. 2 på natten
Hur började den? : smärta i svanken och i nedre delen av magen
När åkte du/ni in till förlossningen? : kl sju på morgonen.
Varför? : För att jag kunde fan inte stå ut längre=)
Vem/vilka åkte du in med? :  Mamma jag o bebies:D
Fick du/ni åka hem igen? : Nej, tack o lov.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Södertälje Sjukhus.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? : 5 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : mycket promenader ,smärtlindring och spya.haha 
Vilka/vilken var med under förlossningen? : Mamma och sjukhusfolket.
Tog du nått smärtstillande? :
Ryggmärgsbedövning o det va det bästa jag någonsin gjort.:D TACK<3
Grät du? : Nej, konstigt nog inte.
Vad tyckte du var jobbigast? : Alla jädrans värkar o mamma tjat om o andas:P.
Var du rädd för något? : jaa, snitt o att få sy..
Hur lång tid tog det? : 11 timmar:)
Hur ser du på förlossningen idag? : Jag kunde inte ha fått en bättre förlossning!

Barnet
Vad blev det för kön?: En liten Izabelle :)
Hur mycket vägde barnet? : 3315 gram
Hur lång var barnet? : 50 cm
Vad var huvudomfången? : 34 cm
Hur mådde barnet? : Hon var lite skakig o blå, hade navelsträngen ett varv runt halsen så hon var väldigt klen och blå när hon kom ut, men efter någon minut blev de fart i min lilla brud:)

Av Angelica - 15 april 2009 15:19

jaa idag vaknade jag och izabelle vid nio och jag började städa direkt. så jag är nästan klar, va tvugnen att göra lite mat emellan all städning , de blev fläskytterfile med pommes och paprika/Chilisås. Sen fick izabelle lax med potatis. Det slutade däremot i katstrof hon spottade o hade sig stoppade händerna i munnen o kladda i håret o på kläderna. så ett bad på det då. nu ligger hon helt utmattad i sängen bredvid mig. o jag ska väl fortsätta städa i think. mamma ska hämta mig vid halv fem, vi ska åka o handla blöjor har bara 5 kvar., fick för mig att jag hade ett extra paket. men det va bara plastet från de gamla som låg o skräpade.


Nä dax o sluta lata sig o fortsätta med min lilla vårstädning. funderar på om jag o izabelle ska ta oss en liten promenad sen o plocka lite fina blommor o ha inne i någon söt vas:)kanske sno några blommor från mammsens trädgård haha

Av Angelica - 14 april 2009 21:55

Idag har jag gjort en massa saker:D.

Dagen började med att natta kom o hämtade oss så åkte vi o gjorde lite ärende o sen drog vi hem till henne i enhörna o gjorde makorner o köttbullar. Sen åkte vi till friaberg o träffade alla små mammor o pratade lite grann, efter det åkte jag hem till rickprick o pratade lite grann:) Det var trevligt det var så längesen. :)o så har han flyttat också så tittade in hur han hade det:). han skulle komma förbi här någon dag o titta på min lilla lya också!.


Sen när jag satte mig på bssen på väg hem så kom vi till tom tits när chaffören fick rå damp. o slängde av några bara för att dom hade glömt att byta ut sina busskort som va en dag gammal men hade lixom den andra bakom. SUR PITT så han tvingade oss allihopa på bussen o sitta där i en halv timma så ordningvakter o hela fadderullan va där. men tillslut kom vi hem efter många om och med.

Men höjdpunkten på det är ju at det är DESPERATE HOUSEWIVES IDAG:D:D DUBBEL avsnitt hela dagen också.

Så nu tog pausen slut så jag ska fortsätta göra det jag är bäst på:D

Ovido - Quiz & Flashcards