Alla inlägg under augusti 2008

Av Angelica - 9 augusti 2008 14:06

Mamma och jag tog en runda på stan idag:). det va faktiskt mysigt köpte ett par skor, lite kläder till bebies , en scarf, tights trosor och en Bh glömde säkert nått men ungefär de jag kom hem med. Va och handlade på maxi också köpte lite mat vi ska äta schnitzel med klyftpotatis mums.

 herregud när jag gick på stan så såg jag verkligen hur stor jag blivit haha. Fönstret som är som en spegel bredvid åhlens gick jag förbi och jag är ju fan stor som ett hus. fast jag känner mig inte så stor.=S.. Ikväll ska jag nog hem till sofia och daniel i think får se hur de nu blev med deras party.Känner mig inte så bra heller faktiskt. Det gjorde jag inte igår heller, fast man sa ju inte klaga..



Igår åt sofia, jag , pierre, alex , sarah och koffe PLANKSTEK.. fan jag ångrar att jag gjorde de för jag va inte ens hungrig åt inte ens upp halva. men Men de e ju bra att vara eftersmart som valigt.


Av Angelica - 8 augusti 2008 19:06

Nu sitter jag hemma hos fitt fia tillsammans med pierre vi va på babyland en snabbis innan vi åkte hit. Köpte två kuddar,nässug,underlakan och så. Nu sitter vi och små pratar lite och kollar på cops!:P.. Hejsvejs!:D

Av Angelica - 8 augusti 2008 09:55

Idag vaknade jag av att Eztelle min kusin kom hit vid halv 10:).. Jag e skit trött för jag och mamma fick värsta rycket och gick ut med diva typ vid ett på värstsa promenaden , träffade en skit stor hund som hette bamse  , frågade ägaren om den brukade ha mkt fästingar han ba njaaa den här sommaren har jag väl plockat runt 40 stycken. GAH haha diva har haft 2 och 3 som krypit på henne men som jag fick bort. shit man ville fan inte klappa hunden efter man hörde de. men han va verkligen en riktigt bamse=). Idag ska vi passa Eztelle för Carola är på sjukhuset med Mire han har nå eksem som dom skulle kolla upp.. Så vi ska ta en sväng till maxi och sko punkten vid tolv. sen har jag ingen aning om vad jag ska göra idag men det löser sig alltid:)...

Av Angelica - 7 augusti 2008 23:12

HAHAA:D Jag är super glad, SHOPPAAA imorgon, loggade in på mitt konto för att kolla hur mkt pengar jag har minus på mitt konto kort.. men helt plötsligt stod det 4700.. öhm va fan kommer dom ifrån:P. haha..Jag är lycklig

Av Angelica - 7 augusti 2008 22:25

Hämtade upp Becca idag och så åkte vi ner på stan .:).Gick runt en tund för marie låg fortfarande och sov, (sömntuta) Jag köpte en ögonbrynspenna och lite krämer till bebies. Becca köpte en jätte fin fruktskål ifrån cervera (som jag hittade) ;) en jävla blomma HAHA och en ryggborste till edwin!.. Väldigt bra köp haha, Sen kom Marie tillslut ner på stan så vi mötte henne utanför vero moda och gick såklart till Tratten och köpte en kaffe och chokladboll. As usual. Satt och snackade till halv tre  ungefär väldigt mysigt faktiskt . Pappa ringde och undra ifall han skulle hämta oss så han skickade mamma haha , vi körde hem becca och marie sen va de bara att langa fram pengarna för vi skulle äta pizza .. Och nu sitter jag här och diva ligger och slickar på min arm!USCH, Idag har vi busat som fan jag och min lilla pingla:).. nu ska jag spela sims tror jag:D

Av Angelica - 6 augusti 2008 21:01

Har känt mig stressad hela dagen, fick en växa säng utav min morbror så han kom förbi med den och massa leksaker och sånt dom har plundring hemma :). så all skit slängde dom till mig  haha, närå men det är faktiskt jätte bra att ha . Jag va tvungen att ta en paus från allting idag och åkte med mamma nyss och köpte godis så nu ska vi kolla på hancoock (tror den stavas så)  Myspys. Imorgon ska jag ner på stan med becca och marie i ska fika och kolla i affärer och så!:).


Nu ska jag bädda min säng och kolla på film!.

Av Angelica - 5 augusti 2008 17:20

Nu går du in i graviditetens sista tredjedel. Det är en spännande men också påfrestande tid, såväl psykiskt som fysiskt. En del kvinnor mår utmärkt under denna period, medan andra kan känna sig helt utmattade. Under dessa veckor kan du räkna med en viktuppgång på ca 4,5-5,5 kg, där barnet utgör ca 3-3,5 kg. Livmodern har under den senaste månaden växt ca 4cm och du kan känna ett tryck upp mot bröstkorgen. Detta kan ge en lätt obehagskänsla när de nedersta revbenen spänns ut.

Är du Rh-negativ görs en andra undersökning för att kontrollera om modern utvecklat antikroppar. Omkring dessa veckor görs ofta ett glukosbelastningstest, vilket innebär att man kontrolleras för att se ökad risk för graviditetsdiabetes. Även en kontroll av eventuell blodbrist görs.

Ditt barn är nu ca 25 cm långt från huvud till stjärt och vikten ca 1,2 kg. Det utvecklas och växer mycket snabbt nu. Lungorna är så pass färdigutvecklade att det klarar av att andas luft, men om barnet skulle födas så skulle hon eller han ändå behöva hjälp med andningen. Hos flickor är blygdläppar fortfarande små och täcker inte klitoris men under de sista veckorna växer de samman alltmer. Hos pojkar sjunker testiklarna ned i pungen. Fortsätt att prata med ditt barn för vid det här laget har det vant sig vid din röst. Den här sista tredjedelen av graviditeten kommer barnet framför allt att gå upp i vikt och enligt lag är barnet livsdugligt, vilket gör att det måste registreras om det föds.

Foster vecka 28













Första dagen for din senaste mens var 22-Jan-2008

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Oct-2008
  •  Du är gravid i vecka 28+0 (läs mer).
  •  Bebisen väger c:a 1286 gram. *
  •  Bebisen är c:a 38.9 cm. *
  •  Du har klarat av 70% av graviditeten.
  •  Du har 83 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 22-Jan-2008 till 21-Apr-2008
  •  Din andra trimester varar från 22-Apr-2008 till 20-Jul-2008
  •  Din tredje trimester varar från 21-Jul-2008 till 28-Oct-2008
  • :D

    Av Angelica - 5 augusti 2008 17:13

    nu ligger jag och tittar på min mage.. ser hur hon rör sig där inne. har små sammandragningar också ganska ofta faktiskt. ibland gör dom lite ondare än dom andra. men de e som massage för bebiesen. Magen e helt ojämn för hon ligger mer på ena sidan än den andra. roligt att se faktiskt haha.


    Det e en fluga i mitt rum som diva försöker fånga ser också roligt ut, åh jag vill inte lämna henne sen..:(..

    Ovido - Quiz & Flashcards