Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Angelica - 12 augusti 2008 22:34

Imorgon ska jag till barnmorskan ensam den här gången:/.  Mamma har alltid varit med dom andra gångerna men imorgon jobbar hon. får lyssna på lilla hjärtat helt ensam , fast det gör inget . Im never alone. Skulle vara roligt om du kunde ta dig tid att följa med någon gång, fast det är väl såklart för mycket begärt.


Har ni någon gång vaknat av att ni har sendrag i någon del av kroppen? Jag vaknar varenda kväll av att jag har det i benen, Otroligt iriiterande sätt att vakna till på. Lyckas alltid skrämma livet ur stackars lilla diva som ligger och sover bredvid mig varje natt... förlååt.

Jag kände verkligen hur mitt hjärta knäcktes idag. Äcklig känsla , men jag va så jävla ledsen så det finns inte. Grät grät grät och bara grät, fast jag vet inte varför. Eller jo de e klart jag vet varför men inte varför jag börja grina utav det bara sådär, Hormonerna som spökar...För jag är verkligen inte en sån person haha. Kan ligga och tänka på saker vi brukade göra tillsammans och sen rinner de en liten tår ned för kinden. De jag tycker e jobbigaste e att du inte saknar mig ....

Av Angelica - 12 augusti 2008 22:03

skulle träffat becca på stan idag men hon va tvungen att åka hem för någon skulle komma och hämta hunden. Så vi bestämde att vi tar det imorgon istället, Men jag hade så tråkigt så jag frågade vad markus gjorde han sa att han va på jobbet och sen skulle ner på stan. mamma körde ner mig och så gick vi en stund köpte en liten bebies mössa , en som är lite varmare än dom jag har efterssom det kommer vara ganska kallt när lillen kommer. Köpte även ett jävla busskort också . Äntligen fia nu kan jag ta mig till dig haha. Vi åkte hem till mig med bussen (vilket jag inte åkt sen jag gick ut skkolan tror jag) kändes skönt att vara tillbaka  på en buss igen haha. Frågade om vi skulle kolla på Hancook han hade redan sett den men ställde upp och kolla igen :D. Den va faktiskt jätte bra tyckte om den. När filmen va slut så hitta ja min gamla dagbok som är 5 år gammal haha, bläddra igenom den lite grann och satt och pratade o så. Gammla minnen om när vi gick på bio tillsammans haha:D... VI hade sett på Rånarna och Pirets of the carribean . o massa fester vi varit på vid halloween när han skrämde livet ur mig :D .. Åh massor me roligt de va fan den bästa tiden i hela mitt liv. För fem år sen . Då hade man aldrig kunnat tro att ens liv skulle se ut som det gör idag.. :). Men man ska inte klaga de e ju bara vissa saker man skulle vilja ändra på. Fast jag ångrar absolut inget jag gjort snarare de jag inte gjorde.!

Av Angelica - 12 augusti 2008 11:16

Bebisen

Den här veckan är din bebis 26 cm från huvud till stjärt och 39 cm totalt. Den väger nu hela 1300 gram. Bebisen fortsätter att öppna och stänga ögonen inne i livmodern och kan urskilja siluetter av föremål, och även människor, om ljuset är det rätta. Bebisen rör sig mycket och du bör kunna känna många rörelser under dagen. Vissa rörelser bör vara återkommande, och om du tycker dig märka en minsking av fosterrörelserna kan du lägga dig ned och räkna. Du bör kunna känna din bebis röra sig ungefär 10 gånger per timma. Om du känner mycket färre än så så bör du kontakta MVC eller din läkare.


Foster vecka 29

Forskning har visat att bebisen inte bara kan höra dig, utan också känna igen din röst, vilket bevisar att den redan kan lära sig, minnas och känna igen.
Barn som föds för tidigt kan vara mycket små, även om de bara kommer några få veckor för tidigt. Det beror på att mycket att tillväxten sker från nu fram till vecka 36, varefter den sjunker något igen. Pojkar väger vanligen något mer än flickor vid födseln. Födelsevikten ligger ofta mellan 3,2-3,5 kg, även om avvikelser inte är ovanliga.

Du

Livmodern är nu 9-10 cm ovanför din navel och din totala viktökning ligger sannolikt omkring 8,5-11 kg. Du kanske märker lite läckage av mjölk från brösten. Den mjölk som läcker nu är inte som den vanliga mjölken, utan innehåller mycket kalorier för bebisen under dess första dagar efter födeln, varefter den vanliga mjöken börjar produceras.



Första dagen for din senaste mens var 22-Jan-2008

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Oct-2008
  •  Du är gravid i vecka 29+0 
  •  Bebisen väger c:a 1476 gram. 
  •  Bebisen är c:a 40.3 cm.
  •  Du har klarat av 72% av graviditeten.
  •  Du har 76 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 22-Jan-2008 till 21-Apr-2008
  •  Din andra trimester varar från 22-Apr-2008 till 20-Jul-2008
  •  Din tredje trimester varar från 21-Jul-2008 till 28-Oct-2008
  • Ovido - Quiz & Flashcards