Alla inlägg under augusti 2008

Av Angelica - 24 augusti 2008 11:54

Igår tog vi halv fem bussen från stan hem till becca , hade faktiskt jävligt trevligt där. Vi åt pasta med köttfärsås och fixade oss..riktiga pinglor blev vi:D.. Kommer bilder sen måste ta dom ifrån beccas och sannas kamera. Ja kvällen va jätte trevligt tills natta fick ett sms utav josse som de stod att hon tyvär inte fick komma för att hon inte va 18? öö okej väldigt elakt tycker jag faktiskt. så natta mötte nina på stan och vi gick till tåget. Vi blev så kissnödiga alla tre haha så vi stoppa i en femma på stationen i hamn ,väldigt äcklig toa men de va kris så. Promenara ner till festen där mötte josse oss skrikande haha. väldigt full va hon. De va inte så mycket folk när vi kom så vi satte oss där inne och åt upp  mitt godis sen kom sofia kax och fettot jhaha:D (pierre)  kul att retas med honom..


å så självklart va de ingen fest utan bråk:P. fast tror att de löste sig tillslut. Va så jävla rökigt där inne så jag stod mest ute faktiskt. Putte stod ute med mig för det mesta medans becca va inne och dansa av sig lite:D.. kvällen blev roligare när alla blev fulla haha, Linus gick runt och lura alla att de va han som va pappa till bebies.. HAHA. ja ba neeej linus , Vi drog hem vid typ ett tror jag.


Klockan halv fem vaknade jag av att jag hade AS ont i svanken och i magen långt ner, kanske inte va så bra att va igång så himla länge idag, borde nog gått hem lite tidigare. Men nu sparkar bebies på som vanligt så :).

Blev faktiskt väldigt orolig för de va en sån skum känsla.


Jaja nu ska jag in och duscha har väldigt mkt hårspray i håret haha...

Av Angelica - 23 augusti 2008 13:54

Jag och becca bestämde att vi skulle träffas innan vi ska iväg på josses fest ute i hamn,.Jag &natta ska möta upp becca på bussen så åker vi tre hem till becca och fixar oss o lagar lite mat, sen kommer sanna o några till tror jag. så sitter vi där en stund och sen drar vi vidare till hamn där man får träffa alla igen de ska bli roligt:D.. va så länge sen ju. Men nu ska jag äta potatismos och korv...

Av Angelica - 22 augusti 2008 11:39

fy fan va irriterande det är när man har en fluga i rummet och man försöker att sova, somnade i tio minuter å så va flugan igång igen. Öppnade dörren så den kulle flyga ut men nej nej de gjorde den inte heller. Inatt ringde telefonen tre mijoner gången så tillslut stängde jag av den.. Wc va ute å drack så han terroriserade min telefon hela jävla natten BARA för att jag sa att jag sov så tyckte han de va skit kul att jävlas haha. Imorse sa han förlåt men kunde ju ändå inte sova för den där jävla flugan .


Ringde försäkringskassan alldeles nyss, fick ett brev hem för någon dag sen som det stod att jag skulle ringa upp dom angående föräldrarpenningen , Hon tyckte att jag skulle lämna in nya uppgifter sen när jag slutat jobba helt så att dom kan räkna med det jag jobbat nu så kanske jag får lite högre förldrarpenning:). tyckte jag va väldigt snällt att hon sa annars brukar dom va jätte dryga där. Men fick hennes telenummer och skulle återkomma den dagen jag bestämmer mig för att sluta jobba helt. Men a det blir väl i oktober då!:).Så länge jag känner att jag mår bra så jobbar jag , för min graviditet har inte varit något hinder alls än så länge.


Jag vågar inte gå och titta mig i spegeln haha, måste in i duschen är så himmla trött och äcklig. så jag skriver mer senare.!

Av Angelica - 21 augusti 2008 22:19

wiiiee jag fick min fika med becca tillslut iaf:D.. haha

Det va as kul att sitta och snacka och fika, älskart. Tiden går så jäkla snabbt, vi pratade fan om allt idag. Bebies, sex, gammla minnen och tider..Åhh vill bara brida tillbaka kl två år:D.då va allt perfekt.. det är mer än perfekt nu med men på ett annat sätt:)


På lördag blir det förkrök (för dom som ska dricka ) hemma hos becca och sen drar vi alla brydsen vidare till södra till raggarklubben som josse hyrt efterssom hon fyllde 20:)..


Jaja nu ska jag lägga mig och sova tror jag, e skit trött. Imorgon får man sova hur jävla länge man vill skönt ska de bli:D

Av Angelica - 21 augusti 2008 18:02

Någon... säger:

ne vi ska ligga i din säng jag ska äta skäggbiff o du ska äta korv

Angelica . V 30+2 | "Man kan aldrig lova att älska någon för alltid, men man kan alltid lova att vara ärlig." säger:

hahaha nej tack, jag vill ha kolgrillen!

Någon...säger:

på resturang 69an

Angelica . V 30+2 | "Man kan aldrig lova att älska någon för alltid, men man kan alltid lova att vara ärlig." säger:

HAHAHAHA'

De va de roligaste jag hört på länge faktiskt. ..

Jävla Becca hon kan inte hon ska hem och äta men jag hoppas hon kan efter det:D.för jag har jätte tråkigt:D

Av Angelica - 21 augusti 2008 15:35

Igår va jag och gustaf på förlossningsinformationen , råkade lura honom lite. Trodde inte att vi skulle sitta stilla i två timmar men så blev det, absitens besvär hade han:)Fast han va så duktig. Det gick jätte bra är riktigt förvånad faktiskt..


Idag har jag jobbat mellan halv 10 till halv 3 usch jätte jobbigt va det faktiskt, är trött som fan. Ska in och duscha nu och ringa någon ifall någon vill leka lite:D..

Becca slutar jobba kl 6 så då ska vi nog fika och ta en liten runda på stan kanske:)..  Tänk att vi känt varandra i 19 år. hur sjukt som helst och har fortfarande kontakt. ETT bråk har vi haft som varade ett bra tag  ahha. fast de va en töntig sak vet faktiskt inte ens va de va längre:S..

 Kan man få en bättre kompis? Jag tror inte det. Hon känner mig in och ut vet allt om mig faktiskt. Ingen känner mig så bra som hon:)


Iallfall nu ska jag in och duscha och klä på mig lite så får vi se va jag gör för att fördröja tiden till klockan sex:D

Av Angelica - 20 augusti 2008 21:31

Började jobba kl 10 imorse och slutade 2, riktigt skönt faktiskt. Tog bussen hem och duschade. tiden bara sprang iväg så blev kl halv fem och jag blev jätte stressad. kvart över fem bussen hann jag med ner på stan iaf, där mötte jag nina och natta dom satt och väntade på (öhm glömde va dom vänta på men någon eller något va de hahah).. Köpte en mer apelsin och sprang till bussen där gustaf satt och vänta så åkte vi till sjukhuset . Hade bokat förlossningsinformation där,ganska intressant faktiskt. fast gustaf tyckte de va mer roligt att sitta och mobba mig.Jätte kul att du följde med:D. riktigt kul faktiskt. Hoppas att de håller i sig såhär nu.


Mamma kom och hämtade oss utanför sjukan så tog vi en tripp ner till centralen syrran skulle köpa busskort,där låg gustafs dröm tjej!...:D.. en Barbara hahaha . mamma och jag tyckte han skulle springa ut och ta den och slänga in i bilen,men fegisen vågade inte:P.. SLäppte av honom i västergård och åkte hem åt lilte mat och en glass som efterrätt..och nu ska jag lägga mig och sova ska ju jobba sista dagen imorgon:DSKÖNT!!!!...




Av Angelica - 19 augusti 2008 16:31

Bebisen

Nu kanske det börjar kännas som att du varit gravid i en evighet och det kan vara svårt att tänka sig att du ska vara gravid i ytterligare 10 veckor. Men din bebis måste fortfarande växa till sig en hel del innan han eller hon är redo att komma till världen. Bebisen är nu 41 cm från topp till tå och väger omkring 1,4 kg.


Även om din bebis ligger skyddad av fostervattnet och livmodern kan den känna och reagera på smärta. Man kan se med ultraljud hur bebisen övar på att andas för att göra sig redo för världen utanför. Om den sväljer fostervatten i fel struprör kan du känna hur den får hickaimage

Om din bebis föddes nu skulle den kunna hålla sig varm utan kuvös. Huden börjar bli mjuk och len allteftersom underhudsfettet utvecklas. Fettet isolerar mot kyla och fungerar som en energireserv.

Du

Din livmoders översta del kan du nu känna c:a 10 cm ovanför navlen. Livmodern, moderkakan och vätskemängden kommer att öka stadigt under de kommande 10 veckorna och du kommer förmodligen att gå upp ungefär ett halv kilo per vecka.

Eftersom du blir större blir det allt svårare att röra sig snabbt. Du är inte längre så smidig och du bör vara försiktig för att undvika att trilla och skada dig eller bebisen. Tänka på att bebehålla en god hållning när du sitter och står; det kommer att underlätta för dig och minska risken för smärtor i ryggen. Du bör rulla över på sidan innan du stiger upp efter liggande position för att undvika att belasta magmusklerna som är uttänjda och svagare än normalt.


  •  Första dagen for din senaste mens var 22-Jan-2008
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Oct-2008
  •  Du är gravid i vecka 30+0
  •  Bebisen väger c:a 1668 gram. *
  •  Bebisen är c:a 41.7 cm. *
  •  Du har klarat av 75% av graviditeten.
  •  Du har 69 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 22-Jan-2008 till 21-Apr-2008
  •  Din andra trimester varar från 22-Apr-2008 till 20-Jul-2008
  •  Din tredje trimester varar från 21-Jul-2008 till 28-Oct-2008

Ovido - Quiz & Flashcards