Alla inlägg under september 2008

Av Angelica - 5 september 2008 11:49

Usch varje morgon när jag knäpper på teven så står den där j*vla tanten där och babblar massa skit. Onödigt program TA BORT de... :P.


De börjar bli riktigt jobbigt att sova nu, vaknar så fort jag ska vända på mig för att jag är så tung haha. Mycket träning blir det efter förlossningen iallafall. Eller mycket promenader iallfall..


Imorgon ska jag nog träffa sofia, det var ett tag sen.

Men vad ska man göra idag då?..

:)

Av Angelica - 4 september 2008 11:43

Idag ska jag träffa Becca halv fyra nere på stan.. Vi ska fika som vanligt haha, sen ska vidare hem till henne och umgås lite.


Nu håller telgebostäder på att göra en kreditupplysning om den går igenom så får jag min lägenhet.:). och får flytta in sista september tror jag.

Näe nu ska jag äta kakor.haha

Av Angelica - 3 september 2008 20:31

Tog bussen till västergård vid halv fem, då träffa jag gurra på bussen snacka lite och sen träffa jag mamma vid macken . Så vi åkte och köpte mina efterlängtade skor, wiie längtar tills man kan ta på sig dom... Och snart börjar heroes om 20 minuter. Men har redan sett dom iofs. fast har typ glömt bort så kul att se dom igen:D...

Av Angelica - 3 september 2008 11:27

Va och kollade på lägenheten för en stund sen.. Den va sjukt snygg.. Va ungefär som en tvåa. jätte stor. Det som var så bra va att det är år 2008  telgebostäder tapetserar om och målar köksluckorna :).så blir den ännu finare.. wiiiee..Får jag den så får jag flytta in 1 oktober om inte tidigare det kunde vi komma överns om enskilt.

 Idag ska jag åka och köpa mina skor också, Efterlängtade...


Har massa glass i frysen :P.ska nog gå å hämta mig en.

Av Angelica - 2 september 2008 19:58

Fick reda på att jag kan ha fått en lägenhet idag:). LYCKLIG:.. ska på visning imorgon kl 11.

Det känns så bra att något äntligen händer, så har man något att göra i 8 veckor framöver:D.köpa tapeter och IKEA!!!:D...


Har tänkt på en sak alla har slutat att kommentera,de e kul att få massa kommentarer så skärp er nu.Skriiiiv


Va på sko punkten idag hittade ett par jätte snygga skor.Här finns bild på dom:)

Nääe nu ska jag gå och kolla vad hunden håller på med,tror hon vill ut en sväng:)

Av Angelica - 2 september 2008 19:52

Din barnmorska gör vid varje undersökning en bedömning av barnets tillväxttakt och lyssnar på dess hjärta. På vissa håll görs en ultraljudsundersökning den här veckan. Du ökar nu i vikt, snabbare än i något annat skede av graviditeten. Kanske förvånas du över hur stor din mage kan bli. Snart har livmodern intagit det högsta läget som den kommer att ha, ungefär 12cm ovanför din navel.

Barnet är nu ca 29 cm från huvud till stjärt och väger omkring 2 kg. Skulle det födas nu kan det klara sig i kuvös. Kuvös behövs bland annat för att underhudsfettet ännu inte är utvecklat. Nu fungerar barnets fem sinnen och hon eller han kan också vrida på huvudet. Alla inre organ fortsätter att mogna, tånaglarna är färdiga och huvudhåret fortsätter att växa. Barnet sover ca 90-95% av tiden - men under de vakna perioderna tränar den på att öppna och stänga sina ögon. Andningslektioner pågår hela tiden för att stärka lungorna och få dem att mogna. Relativt ny forskning visar att andningsövningarna även stimulerar lungorna att tillverka ett ytaktivt medel, som behövs för att lungorna skall utvecklas på rätt sätt.


  •  Första dagen for din senaste mens var 22-Jan-2008
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Oct-2008
  •  Du är gravid i vecka 32+0
  •  Bebisen väger c:a 2061 gram. *
  •  Bebisen är c:a 44.1 cm. *
  •  Du har klarat av 80% av graviditeten.
  •  Du har 55 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 22-Jan-2008 till 21-Apr-2008
  •  Din andra trimester varar från 22-Apr-2008 till 20-Jul-2008
  •  Din tredje trimester varar från 21-Jul-2008 till 28-Oct-2008
  • Av Angelica - 1 september 2008 13:43

    Och så börjar en ny månad. Är det bara jag som tycker tiden går så fort? Läskigt fort?. sommaren är över och  visst sommrarna brukar ju gå ganska fort men såhär fort ?



    Har precis slängt i mig en jätte stor mandarin, jag och diva ska åka till mammas jobb och möta upp henne så slipper hon komma hit och hämta mig. För vi ska till babyland och köpa madrassen, har jag sagt nu i tre dagar haha men idag blir det av. Jag håller på o fixar med bebise hörnan litegrann det blir faktisk jätte mysigt. Ska köpa sänghimmel så det blir lite mer mysigt.


    Magen kliar som attans,för nu växer den på in i de sista. Tänk att de finns en liten innuti i mig, det är så himmla häftigt.:). Kan inte riktigt förstå det ännu.haha


    Måste ta hunden hon fick syn på något så skriver lite mer senare:)

    Ovido - Quiz & Flashcards