Direktlänk till inlägg 23 september 2008

V. 35

Av Angelica - 23 september 2008 12:53

Bebisen

Bebisen väger nu omkring 2.5 kg och är c:a 47 cm lång. Den här veckan har bebisens naglar definitivt nått kanten av fingrarna. Vid förlossningen kan naglarna se ganska långa och spetsiga ut. Bebisen riskerar inte lika mycket att riva sig själv med naglarna eftersom det är så ont om utrymme i livmodern vid det här laget.

Bebisen fortsätter att bygga sina fettdepåer och blir allt knubbigare och rundare. Bebisen börjar utveckla sitt eget immunförsvar.Nittio procent av alla barn som förds i denna vecka överlever utan några allvarliga men

Du

Livmoderns övre del har nu vuxit ungefär 15 cm ovanför naveln och din viktökning ligger sannolikt omkring 10.8 till 13 kg. De flesta kvinnor börjar känna rejält sig tunga och otympliga och börjar tänka “ska bebisen aldrig komma ut?”. Vissa får problem med att äta och att andas djupt. Det kan då vara bra att äta lite men ofta för att inte ytterligare öka sitt obehag.

Livmoderhalsen kommer att börja utvidgas under de kommande veckorna för att bebisens huvud och kropp så småningom skall kunna passera ut genom förlossningskanalen. Livmoderhalsen behöver vara 10 cm öppen för att bebisen skall kunna förlösas.

Om det känns tungt just nu, håll ut! Det är bara några få veckor kvar och alla besvär och obehag kommer snart att få sin belöning!



  •  Första dagen for din senaste mens var 22-Jan-2008
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 28-Oct-2008
  •  Du är gravid i vecka 35+0 
  •  Bebisen väger c:a 2671 gram. *
  •  Bebisen är c:a 47.4 cm. *
  •  Du har klarat av 87% av graviditeten.
  •  Du har 34 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 22-Jan-2008 till 21-Apr-2008
  •  Din andra trimester varar från 22-Apr-2008 till 20-Jul-2008
  •  Din tredje trimester varar från 21-Jul-2008 till 28-Oct-2008
  •  
     
    Ingen bild

    siini

    23 september 2008 14:20

    jag läser varje dag! ;D

     
    Ingen bild

    angelica

    23 september 2008 15:56

    Fan skaffa dig en blogg du med;).

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Angelica - 7 september 2011 13:05

    Usch vad jag känner mig jobbig, ena stunden känner jag för att blogga och andra student gör jag de inte alls. Jag bryr mig inte så mkt om de e några som läser . Vill mest skriva av mig bara.. så vi får se hur de går, jag e lite utav en perioderar hel...

    Av Angelica - 24 maj 2011 11:38

    Längesen jag skrev i bloggen, vilket jag tycker är jätte tråkigt för jag vet att jag kommer ångra den sen när bebies är ute..Det är roligt att titta tillbaka och se ,komma ihåg hur allt va..   Nu längtar vi allihopa här hemma. Izabelle och jag pa...

    Av Angelica - 24 maj 2011 11:38

    Längesen jag skrev i bloggen, vilket jag tycker är jätte tråkigt för jag vet att jag kommer ångra den sen när bebies är ute..Det är roligt att titta tillbaka och se ,komma ihåg hur allt va..   Nu längtar vi allihopa här hemma. Izabelle och jag pa...

    Av Angelica - 13 april 2011 12:22

    Idag har jag absolut inte gjort något alls, ska jobba kl fem tills någon gång.. Får se hur det går, eller det kommer att gå bra men vi får se hur ont jag har i höften sen..:P   Ny bil har vi ju köpt också slänger in en bild på den .. Jätte skön a...

    Av Angelica - 6 april 2011 10:18

    Min första poliskontroll imorse.Lite pirrigt men det gick bra, hade ju glömt körtkortet hemma men slapp böter..   Imorgon är det 10 veckor kvar:D Alltså är jag i vecka 30 imorgon, nu tycker jag att det kan gå lite fortfarande så jag slipper det h...

    Ovido - Quiz & Flashcards