Av Angelica - 21 oktober 2009 12:38

Just nu sitter jag här och ska snart ner till tvättstugan för att hänga upp hela högen med tvätt vi hade. På en vecka fyller vi lätt en tvättkorg.

Jaa tess en Bob car tror jag dom heter. En jätte bra idee, det ska jag föreslå. hon har faktiskt prov åkt på en sån när hon var på liams kalas haha, men hon ramlade bara av den hela tiden. men nu är hon ju en stor flicka som skulle klara av den tror jag.

Jag kan skriva ett lite roligare inlägg senare jag måste springa ner till tvätten, ingen som vill göra mig sällskap kanske?:)tråkigt att tvätta själv:D

Pussss/angelica

Av Angelica - 20 oktober 2009 11:44

jag täänkte att jag kanske ska börja blogga igen. Har fått mitt internet tillbaka nu så det kanske är dax?

Ja vad har hänt på senaste tid då:)

Izabelle har börjat gå , så nu är det full rulle här hemma.

Och hon börjar på dagis den 26/ 10 på sin 1 års dag!.

hon börjar på Gullpudran ivästergård.

Och jag ska börja jobba igen!:) Ska bli så himla kul, jag bara längtar.

Och om jag inte får någon fast anställning någonstans så tänkte jag börja plugga igen kanske?.Men det återstår att se. jag har inte lust att sätta mig i skulder direkt heller.

Idag ska min syrra komma hit så ska jag tvätta upp lite kläder och sen åka till västergård för att möta upp mamma på dagiset och hämta lite papper som ska fyllas i innan hon börjar.

Jaa juste sen har jag och natha lagt ut min teutonia fun på blocket , nu ska den säljas. Ska köpa en brio race istället.!:)

På lördag ska vi ha kalas för izabelle, kommer massor!:D Så idag ska jag åka och handla allt till kalaset , bara hoppas på att jag inte smyg äter upp allt innan lördag:D haha

Det är jätte många som frågar vad hon önskar sig, men jag kan inte komma på något alls?. TIPS TACK!!!:D

Nu ska jag hoppa in i duschen  och sen ska jag kolla när fan jag hade tvättstugan egentligen!:P

Pusssssssssss /Angelica

Av Angelica - 18 juli 2009 17:37

min dator är pajj. så kan inte göra någonting :/ Är hemma hos mamma nu ska ut och gå me Cp ungen patricia alldeles strax. Izabelle hänge här också. Imorgon ska jag på bio ! och på söndag blir det kalas för lilla liam också som blir 1 år!.

Har börjat läsa twilight böckerna nu också är precis klar med ettan. Bästaste..

Va ute förra veckan också med mazen,habeb , becca , rick och jimmy Vi hade AS kul.!:D sen vart det efter fest hemma hos rick. men sen fick alla röra sig hemåt!. sen på morgonen gick vi och käkade kolgrillen.

Men men nu ska vi ut och gå litegrann..

PUSSSSSSSSSS HEJ

Av Angelica - 6 juli 2009 09:46

idag blir jag och izabelle ägare till lilla herkules som kommer ikväll:)..

Fortsätta med den där satans ikea gareroben ska jag göra också .. och få dit allt annat som ska upp!KUL VA!!!.. hatar ikea grejer . (att bygga ihop alltså)

Tralala nu ska vi hoppa in i duschen.. Pusspuss på er!

Av Angelica - 30 juni 2009 15:09

Inatt kom det fyra små underbara valpar, 2 flickor och två pojkar, 3 stycken av dom är sobel färgade och en svart.

HUR SÖTA SOM HELST....=)

Av Angelica - 29 juni 2009 22:15

hej hej, nu är vi hemma igen, eller ja vi kom hem igår morse men har varit så trött ...

tänkte berätta lite om hur vi hade det där nere då!:)

Flygningen gick jätte bra izabelle sov hela resan dit och hem. samma sak med bussresan till och från hotellet..

vi kom ju fram mitt i natten så det var bara att gå och lägga sig för att sova några timmar.

På morgonen sen så gick vi upp och åt och frukost och sen direkt ut till poolen för att bada och sola lite. Izabelle var helt tokig i att bada. plask plask lät det ungeför hela resan för hennes del!:)

Det var ju inte så jätte billigt som jag hade föreställt mig. Men det gick ju iallafall. maten var ju det som kostade.

och sen alla saker jag shoppade till izabelle såklart.

Vi köpte en båttur för att se grottor ,sköldpaddor ,delfiner och dyka från klippor. Den pågick i 6 timmar och så fick vi grillad mat på båten..

Men Erika (min kusin) mådde tyvär jätte dåligt och spydde över däck, och min mamma satt i mitten av båten på golvet och var åksjuk. :P så det va ju bara att stanna till i hamnen och ta en liten motorbåt därifrån. Men vi hann med att se tre havssköldpaddor . och sen hoppade guiderna på båten i vattnet ochbörjade klättra upp för berget in i en grotta. Han skulle tydligen gå rakt igenom berget och komma ut på andra sidan. så vi åkte runt berget med båten. och står och väntar ett tag, sen sätter dom på musik. Im in love with a fairytale blev det, (dom älskade den låten där nere)

Och så stod guiderna och dansade med varandra där uppe och helt plötsligt dök dom 30 meter ner i vattnet det var jävligt häftigt faktiskt..

Och inte nog med det så ibörjan av båtturen frågade dom vilka som gillade fisk så fick man räcka upp handen. då kasta dom i korvbröd med en krok på . och så kom det ett helt fiskstim med massor av fiskar och käkade upp brödet o fastnade såklart. Han tog fisken i munnen och simmade upp på båten och grilla den!:D

Självklart han vi stanna till tre gånger innan vi hoppade av båten så vi badade och dök lite!:)

Shoppat har vi gjort en hel del också. Fick med mig hem 4 parfymer, 1 par puma skor till mig och 1 par till izabelle, en yttepytte liten ryggsäck till izabelle, en hello kitty handduk, massor med armband och smått och gott, 2 limpor cigg, 2 presenter till liam , men vågar inte skriva vad det är ifall ninett läser !:P

Alla pratade svenska där nere också. det var faktiskt lite tråkigt. för så fort man gick längs gatorna och skulle shoppa så ropade dom where are you from "så svarade man sweden" då fick man antingen "herregud" eller "Kom kom jäfla billigt! hahaha alla var verkligen jätte trevliga och hotellet var helt underbart. Alla som jobbade på hotellet var helt underbar och helt upp ver öronen förälskade i izabelle. dom älskar barn där nere:D så hon fick ingen lugn stund =)

JUSTE jag hyrde en fotograf också som tog kort på mig och izabelle. blev super fina kort. gjorde en talrik med en bild på mig och henne..

Men fotografen kom till poolen när jag och izabelle satt och badade och ville ta fler kort på henne fast jag inte betalat för det. hon tyckte hon var så himla vacker och tjatade på om att izabelle skulle bli modell när hon blir större och att hon(fotografen) skulle vara så himla stolt och kunna säga att henne fotograferade jag när hon var en bebies.. Sen satte hon ut massor med bilder på andra hotell som visnings exemplar på henne. och gjorde en bok med bilder på izabelle haha helt besatt..!=) Men det är ju alltid jätte kul att höra att sitt barn är gudomligt vacker..

Vem vet hon kanske till och med blir modell haha, dåblir ju det här något roligt att skratta åt då!:)

Nu känns det som jag har skrivit en hel bok så jag slutar här. Men måste bara säga att bilder kommer in på bilddagboken från resan snart, jag har inte kameran hemma ..

OCH OM FEM DAGAR SKA DIVA HA VALPAR om någon är intresserad så kan ni hojta till!:)

Av Angelica - 20 juni 2009 00:01

Ja imorgon åker vi ju, så nu står väskorna packade och klara , ska åka vid typ 2 halv tre. måste växla pengar (dom va slut här i södertälje) och fixa med vagnen där uppe och sånt:). Det ska bli spännande.

Fyra timmar med flyget och sen 2 timmar till hotellet så på söndag blir det sola och bada hela dagen. regn för er dessvärre haha. nej nu ska jag inte vara elak för det drabbar bara mig själv till slut hahah.. typ spöregn och inte ett gnutta sol..

Ja diva ska ju ha valpar snart också en vecka efter vi kommer hem så är det någon som är intreserad utav en så kan ni ju hojta till, men det ska vara seriöst för jag säljer dom absolut inte till vem som helst, kommer vara rättså hård..

Izabelle ligger och sover i sin säng. så imogon går vi upp och äter frukost tillsammans hon får gröt och macka med leverpastej. som hon börjat äta nu förresten!:). och jag tar mig väl kanske ett äpple eller något. äter aldrig frukost får inte i mig det så tidigt på morgonen , jag äter typ vid lunch de första målet på dagen.

Ska hem till mamma och gå ut ed diva på långpromenix innan vi åker så hon är trött och inte saknar oss allt för mycket kan man ju hoppas på..:) mamma har ju aldrig varit ifrån henne i en vecka förut. men pappa och robin är ju hemma med henne så hon är ju defenitivt inte ensamen..:)

God natt på er allihopa och om jag inte skriver innan jag åker imorgn så får ni ha det jätte bra här i sverige så länge..!:)

/Angelica

Av Angelica - 17 juni 2009 22:31

idag har jag jobbat lite smått. som jag visserligen gjort sen i måndags. men har bara jobbat 4 timmar varje dag..

Natta och adde kom och hämtade mig på mässan och sen åkte vi till bvc med izabelle och hade 8 månaders kontroll. hon är så duktig min lilla tjej. väger 7332 gram.:D. och är 67 cm lång. och hon är väldigt före i utvecklingen med allting, trots att hon är så liten i sin storlek..

men allt var jätte bra.

och vet ni vad.... om TVÅ dagar åker vi.. det ska bli så himla roligt, izabelles första semester blir TURKIET hur lyxigt är inte det egentligen haha..

Men men efter bvc så var ju alla så hungriga så vi drog till kolgrillen i västergård och åt lite gyros med pommes. bordsservering och grejer.. det första jag gjorde med addes dricka va att puffa till bordet medmin stora rumpa så den ramla i golvet o skvätte cola på alla o glas överallt..:) men men inte mitt fel.. Men kärringen som tog glaset sätter alla jävla glasbitar mitt framför izabelle, så hon nästan fick tag på dom innan jag va där o slet bort dom. och precis innan det så hade hon värmt hennes suer varma barnmats burk och den ställer hon precis framför henne också.. TANT!!. blir så arg fattar hon inte att hon bränner och skär sig om hon fått tag på de...pucko stackars hennes barn om hon nu har några

Men men sen åkte vi iallafall hem till mig som vanligt , jag duschade och sen gick jag och adde ner till kiosken och köpte godis , chips , dipp och cola.. Tjockisar eller?!?!?!:D

Det är inte så lockande att skriva blogg när man har en liten vilde hemma som röjer allt när man vänder blicken. så passar på när hon sover ska jag försöka göra.. men då vill man göra annat som typ duscha plocka allt hon röjt eller något annat.!:)

Hoppas ni förstår men det är riktigt tufft att hinna med allting. på köpet till de så har jag huvudvärk just nu också.. så ska lägga mig och sova för imorgon får jag sova länge HOPPAS jag!:D.. så snälla izabelle ha en bra dag imorgon o sov till typ 10 eller 11 tack:D