Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Hemma från turkiet

Av Angelica - 29 juni 2009 22:15

hej hej, nu är vi hemma igen, eller ja vi kom hem igår morse men har varit så trött ...

tänkte berätta lite om hur vi hade det där nere då!:)

Flygningen gick jätte bra izabelle sov hela resan dit och hem. samma sak med bussresan till och från hotellet..

vi kom ju fram mitt i natten så det var bara att gå och lägga sig för att sova några timmar.

På morgonen sen så gick vi upp och åt och frukost och sen direkt ut till poolen för att bada och sola lite. Izabelle var helt tokig i att bada. plask plask lät det ungeför hela resan för hennes del!:)

Det var ju inte så jätte billigt som jag hade föreställt mig. Men det gick ju iallafall. maten var ju det som kostade.

och sen alla saker jag shoppade till izabelle såklart.

Vi köpte en båttur för att se grottor ,sköldpaddor ,delfiner och dyka från klippor. Den pågick i 6 timmar och så fick vi grillad mat på båten..

Men Erika (min kusin) mådde tyvär jätte dåligt och spydde över däck, och min mamma satt i mitten av båten på golvet och var åksjuk. :P så det va ju bara att stanna till i hamnen och ta en liten motorbåt därifrån. Men vi hann med att se tre havssköldpaddor . och sen hoppade guiderna på båten i vattnet ochbörjade klättra upp för berget in i en grotta. Han skulle tydligen gå rakt igenom berget och komma ut på andra sidan. så vi åkte runt berget med båten. och står och väntar ett tag, sen sätter dom på musik. Im in love with a fairytale blev det, (dom älskade den låten där nere)

Och så stod guiderna och dansade med varandra där uppe och helt plötsligt dök dom 30 meter ner i vattnet det var jävligt häftigt faktiskt..

Och inte nog med det så ibörjan av båtturen frågade dom vilka som gillade fisk så fick man räcka upp handen. då kasta dom i korvbröd med en krok på . och så kom det ett helt fiskstim med massor av fiskar och käkade upp brödet o fastnade såklart. Han tog fisken i munnen och simmade upp på båten och grilla den!:D

Självklart han vi stanna till tre gånger innan vi hoppade av båten så vi badade och dök lite!:)

Shoppat har vi gjort en hel del också. Fick med mig hem 4 parfymer, 1 par puma skor till mig och 1 par till izabelle, en yttepytte liten ryggsäck till izabelle, en hello kitty handduk, massor med armband och smått och gott, 2 limpor cigg, 2 presenter till liam , men vågar inte skriva vad det är ifall ninett läser !:P

Alla pratade svenska där nere också. det var faktiskt lite tråkigt. för så fort man gick längs gatorna och skulle shoppa så ropade dom where are you from "så svarade man sweden" då fick man antingen "herregud" eller "Kom kom jäfla billigt! hahaha alla var verkligen jätte trevliga och hotellet var helt underbart. Alla som jobbade på hotellet var helt underbar och helt upp ver öronen förälskade i izabelle. dom älskar barn där nere:D så hon fick ingen lugn stund =)

JUSTE jag hyrde en fotograf också som tog kort på mig och izabelle. blev super fina kort. gjorde en talrik med en bild på mig och henne..

Men fotografen kom till poolen när jag och izabelle satt och badade och ville ta fler kort på henne fast jag inte betalat för det. hon tyckte hon var så himla vacker och tjatade på om att izabelle skulle bli modell när hon blir större och att hon(fotografen) skulle vara så himla stolt och kunna säga att henne fotograferade jag när hon var en bebies.. Sen satte hon ut massor med bilder på andra hotell som visnings exemplar på henne. och gjorde en bok med bilder på izabelle haha helt besatt..!=) Men det är ju alltid jätte kul att höra att sitt barn är gudomligt vacker..

Vem vet hon kanske till och med blir modell haha, dåblir ju det här något roligt att skratta åt då!:)

Nu känns det som jag har skrivit en hel bok så jag slutar här. Men måste bara säga att bilder kommer in på bilddagboken från resan snart, jag har inte kameran hemma ..

OCH OM FEM DAGAR SKA DIVA HA VALPAR om någon är intresserad så kan ni hojta till!:)

anna j

29 juni 2009 23:21

ni verkar ha haft en helt perfekt semester. När man har allt om izabelle vill man bara ha en liten själv. :D
bilderna är så jävla fina!! ja har inte dig på bilddagboken så ja tycker du ska skriva den lr lägga upp på facebook! :p

angelica

29 juni 2009 23:34

jaa detvar helt perfekt..:) aww en liten du och pierre skulle väl vara gulligull:D haha..

men nu har du ju min bilddagbok så nu kan du titta:

anna

30 juni 2009 23:06

haha aa de skulle faktiskt vara riktigt sött :p men ja har inge jobb lr inkomst, vill ha de innan en knodd kommer ;)

Anne

4 juli 2009 19:13

Superfina bilder! :)

Andrea

8 december 2009 11:04

Gud vad fina ni är Angelica!